Statystyki pokazują, że prawie 100% zabiegów kończy się sukcesem. Jest bardzo małe ryzyko (ok. 2%), że implant może się nie przyjąć. Jeśli do tego dojdzie, starannie analizujemy sytuację w poszukiwaniu przyczyny. Implant jest usuwany z kości, a następnie wysyłany do producenta, gdzie następnie jest dokładnie badany. Producent przysyła w ramach gwarancji nowy implant, który po około 2 miesiącach zostaje wszczepiony u pacjenta. Dzieje się tak jeśli powodem odrzucenia implantu nie był np. zły stan kości (należy rozważyć zabiegi regenerujące) lub infekcja spowodowana złą higieną pacjenta (wtedy trzeba zastanowić się, czy pacjent jest w stanie poprawić swoje nawyki higieniczne).
Bardzo wiele zależy od tego, czy pacjent skrupulatnie zastosuje się do zaleceń lekarza po zabiegu. Zaniedbania pacjenta są główną przyczyną nieprzyjęcia się wszczepu.
Ważnym etapem jest wizyta konsultacyjna, ponieważ niektóre z przeciwwskazań występują tylko czasowo lub można tak zaplanować leczenie, aby umożliwiało wykonanie zabiegu w niedalekiej przyszłości.
Wśród przeciwwskazań czasowych, które wymagają od pacjenta zmiany stanu zdrowia lub poprawy warunków w jamie ustnej, wymieniamy między innymi:
– osteoporozę
– nieprawidłowa higiena jamy ustnej
– choroby dziąseł i przyzębia
– zaawansowana, nieleczona próchnica
– urazy lub infekcje błon śluzowych w miejscu implantacji
– bruksizm – zgrzytanie zębami na tle nerwowym i stresowym
– ciąża
– wady ortodontyczne
– cukrzyca w fazie nieustabilizowanej
– zaburzenia krzepliwości krwi
Zabiegów nie wykonujemy u pacjentów, którzy nie ukończyli 18 roku życia oraz u pacjentów ze schorzeniami takimi jak: padaczka, zaawansowana osteoporoza, wyniszczające choroby (alkoholizm, narkomania, AIDS), choroby nowotworowe, ciężkie choroby psychiczne.
Kępno
ul. Tęczowa 23
tel: 609 609 512
info@krisdent.pl