Czym jest implant?

Implanty zębowe z powodzeniem stosuje się w stomatologii już od kilkudziesięciu lat. Za ich pomocą możemy odbudować brak pojedynczego zęba, jak i rekonstruować całe uzębienie. Dlaczego uważane są za najlepsze rozwiązanie stomatologiczne? W jaki sposób implant odtwarza wszystkie funkcje naturalnego zęba? Co sprawia, że jest tak wygodny w użytkowaniu?

Sprawdź, czym jest implant.

Implanty zębowe
– najważniesze informacje

Funkcje implantu

Implant wraz z koroną imituje utracony ząb pod względem estetycznym, jak i funkcjonalnym. Co to oznacza? Implant zębowy pozwala na odtworzenie funkcji korzenia. Względy estetyczne zapewnia korona protetyczna, którą montuje się na implancie i wygląda dokładnie jak naturalny ząb. Funkcjonalność polega na tym, że wszczepiony implant zachowuje się jak korzeń zęba – zrasta się z kością, utrzymując koronę zębową.

Budowa implantu stomatologicznego

Odtworzony przy pomocy implantu ząb składa się z trzech elementów: implantu (zwanego wszczepem), łącznika oraz korony protetycznej. Te trzy elementy są do siebie idealnie dopasowane.

Implant zębowy to niewielka tytanowa śruba w kształcie stożka, która zastępuje korzeń utraconego zęba. Jest on w całości wszczepiany w kość, poniżej linii dziąsła i pozostaje niewidoczny.

Implanty stomatologiczne są biokompatybilne i biozgodne, co oznacza że są obojętne dla organizmu i nie powodują reakcji alergicznych. Na zintegrowanym z kością wszczepie montuje się specjalny łącznik, a na nim ceramiczną odbudowę protetyczną. Zakończona odbudowa (implant + korona) do złudzenia imituje wygląd naturalnych zębów.

Integracja implantu

Implanty zębowe, w ciągu kilku miesięcy od momentu wszczepienia, zrastają się z kością. Ten proces nosi nazwę osteointegracji. Integracja kostna zapewnia doskonałą stabilizację implantu w kości i pozwala na porównywanie implantu do naturalnego korzenia zębowego.

Implant – funkcjonowanie na co dzień

Implanty pozwalają na swobodne funkcjonowanie na co dzień, można nawet o nich zapomnieć! Podstawą wieloletniego cieszenia się odbudowami na implantach jest dokładnie prowadzona higiena jamy ustnej. Składają się na nią codzienne czynności higienizacyjne wykonywane przez pacjenta w domu oraz okresowe zabiegi profesjonalne wykonywane przez higienistkę stomatologiczną w gabinecie.

Niezwykle istotne jest zastosowanie się do zaleceń lekarza stomatologa i higienistki stomatologicznej oraz pojawianie się na wizytach kontrolnych przynajmniej raz w roku.